*در تمـــنــای نــگاه تــــو*

دیــدم چــه آشـــوبــی

خانـ ه لینـ ک ایمیـ لـ پروفایـ لـ طـراح


تردیدی نیست که حجاب و پوشش زن یکی از احکام ضروری اسلام  به شمار می اید . قران مجید درباره این امر مهم می فرماید :
«یا أیُّهَا النُّبیُّ قل لِأزواجِکَ َو بَناتِکَ َو نِساءِ المُؤمِنِینَ یُدنِینَّ عَلَیهِنَّ مِن جَلابِیبهنُّ ذلِکَ أدنی أن یُعَرفنَ فَلا یُؤذَینَ وَ کانَ اللهُ غَفُوراً َرحِیماً .» ای پیامبر!به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو:جلباب ها (روسری های بلند)خود را بر خویش فرو افکنند.این کار برای اینکه از [کنیزان و آلودگان]  شناخته شوندو مورد آزار قرار نگیرند،بهتر است و خداوند همواره غفور و رحیم است».پوشش سابقه ای به اندازه ی حیات بشریت دارد و غیر از پیروان یکی از مکاتب که بر لزوم برهنه زیستی پای می فشارد همه جامعه بشریت به نوعی رعایت می کنند.
درباره اهمیت و فلسفه «حجاب»، اشاره به چند نکته بسیار حائز اهمیت است:
1. کاهش خطا و خطر؛
مصونیت زن در برابر طمع ورزی هوس بازان از ثمرات آشکار رعایت حجاب است.
2 .حفظ احترام؛اگره رعایت حجاب ، از یک سو به مردان کمک می کند

♥ سه شنبه 15 آذر 1390برچسب:,♥ 1:39 ♥ **زهرایــــی** ♥

حجاب در لغت به معنای پرده ،حاجب و پنهان کردن است و در اصطلاح «پنهان کردن زن خود را از دید مرد بیگانه ایست».آنچه دین اسلام بر زنان لازم دانسته ،همان پوشش است که در متون دینی ودر کلام فقیهان ،از آن به ستر ،پوشش،ساتروپوشاننده تعبیر شده است.
حجاب و پوشش پیش از اسلام ،در میان برخی از ملت ها ـ از جمله ایران باستان و قوم یهود وشاید در هند ـ مطرح واز آنچه که در قانون اسلام آمده سخت تر بوده است.این دستور در دین اسلام ،حدود سال های چهارم و پنجم تشریع گردیده است .
حجاب یکی از احکام ضروری اسلام به شمار می آید و شیعه و سنی بر آن ،اتفاق نظر دارند.خداوند متعال در این باره سه ایه در شهر مدینه نازل کرده و در دو مورد ان به مسئله پوشش بانوان اشاره کرده است . علاوه بر این احادیث بسیاری در باره اهمیت و چگونگی حجاب نقل شده است . حضرت علی(ع) می فرماید: «پوشیدگی زن  به حالش بهتر است و زیبایی اش را پایدار تر می سازد

♥ سه شنبه 15 آذر 1390برچسب:,♥ 1:31 ♥ **زهرایــــی** ♥

علت و فلسفه ی حجاب چیست ؟چطور شد که که در میان همه یا بعضی ملل باستانی پدید آمد؟اسلام که دینی است که در همه ی دستورهای خویش فلسفه ومنظوری دارد چرا و روی چه مصلحتی حجاب را تأیید و یا تأسیس کرد؟
مخالفان حجاب سعی کرده اند جریانات ظالمانه ای را به عنوان پیدا شدن حجاب ذکر کنند و در این جهت میان حجاب اسلامی و غیر اسلامی فرق نمی گذارند،چنین وانمود می کنند که حجاب اسلامی نیز از همین جریانات ظالمانه سرچشمه میگیرد.
درباب علت پیدا شدن حجاب نظریات گوناگونی ابراز شده است و غالبا این علت برای ظالمانه یا جاهلانه جلوه دادن حجاب ذکر شده است .نظریاتی که به دست آورده ایم بعضی فلسفی و بعظی اجتماعی و بعضی اخلاقی و بعضی اقتصادی و بعضی روانی است که ذیلاً ذکر میشوند:
1-میل به ریاضت و رهبانیت (ریشه فلسفی)
2-عدم امنیت وعدالت اجتماعی (ریشه اجتماعی)
3-پدر شاهی و تسلط مرد بر زن واستثمار نیروی وی درجهت منافع اقتصادی مرد(ریشه اقتصادی)
4-حسادت و خودخواهی مرد(ریشه اخلاقی)
علل نامرده به هیچ وجه تأثیر در پیدا شدن حجاب درهیچ نقطه از جهان نداشته است .اسلام در فلسفه ی اجتماعی خود به هیچ یک از این جهات نظر نداشته است.

♥ چهار شنبه 9 آذر 1390برچسب:,♥ 17:36 ♥ **زهرایــــی** ♥


اطلاع من از جنبه ي تاريخي کامل نيست .اطلاع تاريخي ما آنگاه کامل است که بتوانيم درباره ي همه ي  مللي که فبل از اسلام بوده اند اظهارنظر کنيم .قدر مسلم اين است که قبل از اسلام در ميان بعضي ملل حجاب وجود داشته است . تا آنجا که من در کتابهاي مربوط خوانده ام در ايران باستان و در ميان قوم يهود  و احتمالادر هند حجاب وجود داشته و از آنچه در قانون اسلام آمده سخت تر بوده است ،اما درجاهليت عرب حجاب وجود نداشته  است و به وسيله ي اسلام در عرب حجاب پيدا شده است .
 

 

 

♥ پنج شنبه 3 آذر 1390برچسب:,♥ 21:6 ♥ **زهرایــــی** ♥



طراح : صـ♥ـدفــ